Фахівцями відділу економіки споживчого ринку управління економіки Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області в 2021 році розглянуто 59 письмових звернень громадян, в тому числі з питань захисту прав споживачів – 32 звернення.
За результатами розгляду заяв щодо захисту прав споживачів вимоги споживачів задоволені в 19 зверненнях (59,4 %): проведений обмін товару на якісний, виконаний гарантійний ремонт, повернуті гроші за придбані неякісні товари та надані послуги неналежної якості на загальну суму 192450 грн.
Проведений аналіз звернень громадян показав, що:
- 43,8% або 14 письмових звернень надійшло з питання надання послуг, у т.ч. комунальних. За результатами розгляду в 4 зверненнях вимоги споживачів задоволені та вжито заходи реагування. В ході розгляду останніх звернень споживачам рекомендовано звернутись до надавача послуг для надання необхідних роз’яснень з урахуванням нововведень щодо правил надання послуг.
- 37,5% або 12 письмових звернень надійшло з питання придбання інших непродовольчих товарів. За результатами розгляду в 11 випадках задоволені вимоги споживачів в обміні неякісного товару на новий належної якості, повернення грошей за неякісний товар на загальну суму 192450 грн. В одному випадку питання потребує проведення експертизи та вирішення у судовому порядку.
- 12,5 % або 4 письмових звернення надійшло щодо якості торговельного обслуговування в магазинах з реалізації продовольчих товарів. В ході розгляду звернень з суб’єктами господарювання та їх робітниками проведено роз’яснювальну роботу щодо дотримання норм чинного законодавства, усунуто зазначені порушення, вимоги споживачів задовільнено.
- 6,2 % або 2 письмових звернення надійшло стосовно придбання мобільних телефонів неналежної якості або таких, що не влаштували заявників за споживчими властивостями. Вимоги споживачів не вдалося задовольнити у зв’язку з необхідністю врегулювання спірних питань у судовому порядку.
Причинами, за якими не виявилося можливості вирішити спірні питання на користь споживачів відповідно до чинного законодавства, стало наступне:
- необхідність проведення експертизи товару – 7,7%;
- необхідність звернення до організації, до компетенції якої належить розгляд поставлених у зверненнях питань та надання відповідних роз’яснень –76,9 %;
- необхідність звернення до суду - 15,4%;
Начальник управління економіки Т.В. Оленєва