Право громадян на інформацію, порядок звернення, розгляд регулюються Законами України „Про інформацію” від 2 жовтня 1992 року та „Про доступ до публічної інформації” від 13 січня 2011 року.
Учасниками даних відносин є розпорядник інформації –орган Фонду та особа, яка звертається із запитом. Кожна людина може звернутися до органів Фонду із запитом про доступ до публічної інформації у порядку, встановленому Законом України „Про доступ до публічної інформації”.
Запит на інформацію має містити:
- ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;
- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
- підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку орган Фонду повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Орган Фонду має право відмовити в задоволенні запиту в наступних випадках:
- якщо не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
- інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом (конфіденційної, таємної, службової);
- особа, яка подала запит на інформацію не оплатила фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком;
- не дотримано вимог до запиту на інформацію.
Ще одним способом реалізації права на інформацію є письмове звернення особи до Фонду. Воно розглядається протягом 10 днів та надається відповідь у письмовій формі.
Рішення, дія чи бездіяльність органів Фонду щодо доступу до публічної інформації, можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Ізмаїльське об’єднане управління Пенсійного фонду України
Легалізація зарабітної плати- актуальне питання
Громадяни, якi погоджуються отримувати зарплату менше мінімальної або "в конвертах", не тiльки сприяють розвитку "тiньових" схем оплати працi, а й позбавляють себе соцiальної захищеностi - виплати допомоги по лiкарняному, допомоги у разi отримання травми на виробництвi, а головне втрачають страховий стаж, який буде враховано в майбутньому для призначення пенсiй.
Кожен громадянин повинен розуміти, що причина майбутньої мізерної пенсії полягає в отриманні заробітної плати в „конвертах” або менше мінімальної. Нагадуємо, що право кожного працівника – контролювати сплату страхових внесків у Пенсійний фонд роботодавцем.
Спеціалісти Ізмаїльського об’єднаного управління Пенсійного фонду України сподіваються, що громадяни, які виступають за чесні відносини з державою, допоможуть вирішити проблеми заробітної плати “в конверті”. Досягнення нової якості життя наших співвітчизників врешті решт призведе до гармонійного балансу інтересів суспільства, держави і бізнесу, забезпечить соціальну відповідальність суб’єктів господарювання.
Ізмаїльське об’єднане управління Пенсійного фонду України