Пенсійний фонд України надає можливість здійснювати постійний контроль за даними, які можуть впливати на пенсійні права громадян, за допомогою веб-порталу Пенсійного фонду України www.portal.pfu.gov.ua. Кожному громадянину доцільно періодично перевіряти стан своєї пенсійної справи, отримавши відповіді на такі питання: "платить за мене роботодавець кошти до Пенсійного фонду?", "Чи правда відображаються мої персональні дані та враховується моя заробітна плата в органах Пенсійного фонду?", "Який страховий стаж я отримав? » за допомогою веб-порталу зручно і оперативно можна взаємодіяти з органами Пенсійного фонду та дистанційно отримувати послуги, які раніше вимагали особистого звернення до фонду. При цьому веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально з дотриманням вимог до захисту персональних даних. Після проходження відповідної процедури реєстрації, громадянам надаються такі можливості:
- отримання інформації про страховий стаж, нараховану заробітну плату та сплачені страхові внески із системи персоніфікованого обліку, починаючи з 2000 року (для громадян, які працюють або працювали);
- отримання пенсійної інформації (для пенсіонерів) - формування запитів на попередню підготовку документів;
- можливість подачі скарг;
- запис на прийом до фахівців Фонду.
Є два способи реєстрації:
I. За заявою:
1) Для цього необхідно особисто відвідати орган ПФУ, написати заяву. Внесені до заяви відомості перевіряються фахівцем Фонду, вносяться в інформаційну систему Пенсійного фонду. Видається розписка про отримання заяви та "реєстраційний код", необхідний для реєстрації на порталі.
2) Зайти на веб-портал ПФУ в мережі Інтернет і вибрати пункт меню "Реєстрація" в закладці "Реєстрація за заявою". Заповнити реєстраційну форму. Логін і пароль бажано вибирати такими, які не містять Ваших справжніх імен і прізвищ. Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту Ваших персональних даних. 3) Після реєстрації на введений Вами електронну адресу прийде лист для підтвердження реєстрації. Після підтвердження реєстрації Ви отримаєте повідомлення веб-порталу про успішне закінчення реєстрації.
II. Онлайн-реєстрація з електронного цифрового підпису (ключем ЕЦП):
Зайти на портал ПФУ в мережі Інтернет. На екранній формі "Вхід" в закладці "За ЕЦП» можна ознайомитися зі списком АЦСК (акредитованих центрів сертифікації ключів), ЕЦП яких підтримує веб-портал ПФУ. Якщо у Вас ще немає ЕЦП одного з цих АЦСК, необхідно звернутися в АЦСК і отримати його . Ключ ЕЦП може зберігатися на флешці або на жорсткому диску Вашого комп'ютера. Для авторизації з ЕЦП з флешки потрібно зайти на портал, вибрати пункт головного меню "Вхід" і виконати перший вхід на портал по ЕЦП (закладка "за ЕЦП»). Електронний цифровий підпис (ключ ЕЦП) міститься і на електронному пенсійному посвідченні. Для авторизації з ЕЦП по електронній пенсійного посвідчення (ЕПП) виберіть пункт головного меню "Вхід" і виконайте перший вхід на портал по ЕПП (закладка "За ЕПП»).
Зареєструватися на веб-порталі потрібно тільки один раз! Надалі доступ до електронних послуг (отримання виписок, перeгляд особистих даних і електронної пенсійної справи, подання звернень, скарг, запис на прийом і т.п.) здійснюється після авторизації на веб-порталі ( "Вхід").
Начальник юридичного відділу
Олександра Щербина