• Увеличить размер шрифта
  • Размер шрифта по умолчанию
  • Уменьшить размер шрифта
Главная Управление юстиции информирует Информация управления юстиции

Информация управления юстиции

E-mail Печать PDF

Децентралізація повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майна та їх обтяжень, державної реєстрації бізнесу 

У 2014 році Українці отримали 4,8 млн послуг з реєстрації. З них 1,3 млн становили виписки, витяги та довідки.

Для реєстрації чи отримання довідки громадяни з ночі мали займати чергу. Та й це не завжди було гарантією, що вдасться потрапити до спеціаліста саме в цей день.

Нескінченні черги та незручності створювали плодюче підґрунтя для корупційних схем. За прискорене «вирішення» питання бізнесменам в середньому доводилося платити 300 грн.

У рамках реформ забезпечено відкритий доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

8 квітня запущено систему надання електронних онлайн сервісів. Зареєструвати бізнес та отримати необхідну довідку, витяг або виписку можна на оновленому сайті Мін′юсту в режимі онлайн.

З початку роботи через систему надання онлайн сервісів на оновленому сайті Мін’юсту було видано понад 12 тис. електронних довідок. Кількість запитів у окремі дні сягала 600.

Для полегшення ведення бізнесу в аграрних регіонах з 1 квітня право проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення було надане нотаріусам.

Крім того, Мін’юст розробив 2 законодавчі акти, які вдосконалюють процедури примусового виконання рішень та запроваджують змішану систему. Їх підтримав Уряд та Рада з питань судової реформи при Президентові. 

Мін’юст підготував 2 проекти законів для спрощення процедур реєстрації бізнесу та майна:

-              «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

-              «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних  осіб - підприємців». 

Запропоновані в цих документах новели забезпечать децентралізацію повноважень та запровадять вільний вибір суб'єкта реєстрації. Право проводити такі дії буде надано:

-              органам місцевого самоврядування та держадміністраціям;

-              нотаріусам (незалежно від посвідчення нотаріальної дії);

-              акредитованим Мін’юстом банківським установам;

-              держвиконавцям (накладення та припинення обтяжень речових прав на нерухоме майно). 

Законопроекти покращать якість надання адміністративних послуг шляхом:

-              створення конкурентного середовища між суб'єктами, які наділені повноваженнями з проведення державної реєстрації;

-              запровадження принципу екстериторіальності в межах області для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та в межах України для державної реєстрації бізнесу та громадських формувань;

-              запровадження можливості подання електронних документів для державної реєстрації;

-              заповнення заяви безпосередньо державним реєстратором. 

Буде забезпечено удосконалення сервісів, які надаються громадянам:

-              уводяться механізми, які скоротять кількість відмов у держреєстрації майна та обтяжень;

-              уніфікуються процедури реєстрації юросіб, громадських формувань та фізосіб-підприємців;

-              скорочено перелік документів для реєстрації бізнесу;

-              буде розкрито інформацію про права на нерухоме майно як за об'єктом, так за суб'єктом;

-              створюються нові можливості надання інформації про нерухоме майно для органів держвлади та інших юросіб залежно від потреб (офіційна статистична інформація, вибірка за певними об'єктами нерухомого майна тощо);

-              скасовується щорічне підтвердження та щорічна подача фінзвітності;

-              забезпечено перехід на електронну форму документів;

-              створення єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство. 

Буде створено надійну систему державного контролю у сфері державної реєстрації:

-              нормативно-методичне регулювання порядку державної реєстрації Мін'юстом;

-              дворівневе адміністративне оскарження рішень державних реєстраторів;

-              дієві механізми реагування у разі виявлення порушень. 

Плата за державну реєстрацію.

У сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно:

-              плата за проведення державної реєстрації залежить від об'єкта, його розміру, а також від того, заявником є фізична чи юридична особа;

-              плата на надання інформації про зареєстровані речові права визначається Кабінетом Міністрів України.

У сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб – підприємців:

-      у разі подання документів у електронній формі адміністративний збір та плата за надання відомостей зменшуються на 25 відсотків.

Для прикладу, вартість повного витягу з реєстру підприємців становить 45,68 грн безпосередньо за послугу та 3 гривні – комісія Ощадбанку. Загальна вартість – 48,68 грн, тобто 75% від вартості паперового аналогу.

Повний витяг з реєстру нерухомості коштує 21 грн.

Скорочена інформація про компанію, а також послуга з реєстрації бізнесу надаються безкоштовно. Так само безкоштовно громадяни можуть отримати додаткові копії уже сформованих документів. 

Законопроекти забезпечать належне фінансове забезпечення діяльності у сфері державної реєстрації завдяки процедурі розподілу адміністративного збору:

-              адміністративний збір за державну реєстрацію державними реєстраторами виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення, зараховується в повному обсязі до місцевих бюджетів за місцем надання послуг, а у разі проведення державної реєстрації державними реєстраторами держадміністрацій, зараховується в повному обсязі до Державного бюджету України за місцем надання послуг;

-              у разі проведення державної реєстрації банком або приватним нотаріусом на фінансове забезпечення цієї діяльності спрямується 60% адміністративного збору, який залишатиметься у відповідного суб'єкта;

фінансове забезпечення інших реєстраторів здійснюється за рахунок коштів Державного та місцевих бюджетів відповідно до законодавства.

Подовження терміну подачі реєстраційних карток форми №  4 щодо кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) 

14 жовтня 2014 року на вимогу ЄС Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів».

Закон набув чинності 25 жовтня.

Закон передбачає внесення відомостей щодо кінцевих бенефіціарів (вигодонабувачів) підприємств до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Засновники/підписанти мали до 25 травня подати державному реєстратору спеціальну реєстраційну картку – Форму 4.

12 травня 2015 року внесено зміни до деяких законодавчих актів, серед яких замінено термін «кінцевий вигодоодержувач» на термін «кінцевий бенефіціарний власник (контролер)». У відповідності до цього закону було змінено редакцію Форми 4.

У період від жовтня до кінця квітня, коли з’явилась нова редакція, у підприємців була можливість подавати стару редакцію Форми 4. Тим, хто зробив це, здавати форму повторно не потрібно. 

За цей час було виявлено певні недоліки закону.

1.                 Закон передбачав подання відомостей, які вже є в наявності Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців.

2.                 Станом на початок 2015 року кількість зареєстрованих юридичних осіб становила понад 1 млн.

Державний реєстратор протягом робочого дня опрацьовує близько 50 пакетів документів.

Таким чином більшість юридичних осіб не зможе вчасно подати необхідні відомості, що призведе до накладання штрафів у розмірі від 300 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. 

Небажання підприємців завчасно заповнити та здати Форму 4, а також вищезгадані недоліки, на початку травня призвели до формування черг у відділах реєстрації.

Громадянам доводилося з ночі займати черги. Однак і це не було гарантією потрапляння до спеціаліста в цей день – багатьом доводилося приходити до реєстраційних служб по 2-3 дні.

Одразу ж з’явилися спритники, які за плату від 300 до 700 грн пропонували пройти до реєстратора поза чергою.

Бізнесменам, навіть, приходили СМС повідомлення з пропозиціями здати Форму 4 «під ключ».

Проблеми, яких завдає бізнесу подання Форми 4 щодо кінцевих бенефіціарів підприємств – постійно перебувають на контролі Мін’юсту.

Мін’юст уже напрацював кілька варіантів зменшення цих черг, які вилилися в проект закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи».

 

Законопроект передбачає:

-         продовження на чотири місяці строків подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичними особами, які були зареєстровані до 25 листопада 2014 року.

-         звільнення від обов’язку подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) релігійних організацій, державних та комунальних підприємств, юридичних осіб, учасниками яких є виключно фізичні особи, якщо кінцеві бенефіціарні власники (контролери) таких юридичних осіб збігаються з їх учасниками (членами).

 

Прийняття цього закону забезпечить:

-         спрощення державної реєстрації юридичних осіб;

-         зниження корупційних ризиків;

-         забезпечення ефективного використання робочого часу державних реєстраторів та суб’єктів господарювання;

-         зменшення невдоволення серед суб’єктів господарювання – юридичних осіб та напруги у підприємницькому середовищі;

-         недопущення накладання значних штрафів на добросовісних суб’єктів господарювання. 

 

5 ПРОСТИХ КРОКІВ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ДОКУМЕНТІВ ОНЛАЙН!

Інформує Міністерство юстиції України

 

Язык

English Russian Ukrainian
.
Баннер
.

Объявления:

Афиша ДК им. Т.Г.Шевченко:

  Справки по тел. 2-16-31.

 


Все видео:

.
Баннер
.

Измаил в цифрах:

С  11  по 18 сентября в Измаиле родились 20 малышей, 3  девочки и 17 мальчиков.

Сейчас 61 гостей онлайн
Просмотры материалов : 4859809

Поиск по сайту

Баннер

Набір у патрульну поліцію

Баннер
Баннер
Баннер

Главная Управление юстиции информирует Информация управления юстиции