Аналіз письмових звернень громадян з питань захисту прав споживачів за 2021 рік

07.02.2022 16:27 odmin
Печать

Фахівцями відділу економіки споживчого ринку управління економіки Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області в 2021 році розглянуто 59 письмових звернень громадян, в тому числі з питань захисту прав споживачів – 32 звернення.

За результатами розгляду заяв щодо захисту прав споживачів вимоги споживачів задоволені в 19 зверненнях (59,4 %): проведений обмін товару на якісний, виконаний гарантійний ремонт, повернуті гроші за придбані неякісні товари та надані послуги неналежної якості на загальну суму 192450 грн.

Проведений аналіз звернень громадян показав, що:

- 43,8% або 14 письмових звернень надійшло з питання надання послуг, у т.ч. комунальних. За результатами розгляду в 4 зверненнях вимоги споживачів задоволені та  вжито заходи реагування.  В ході розгляду останніх звернень споживачам рекомендовано звернутись до надавача послуг для надання необхідних роз’яснень з урахуванням нововведень щодо правил надання послуг.

- 37,5% або 12 письмових звернень надійшло з питання придбання інших непродовольчих товарів. За результатами розгляду в 11 випадках задоволені вимоги споживачів в обміні неякісного товару на новий належної якості, повернення грошей за неякісний товар на загальну суму 192450 грн.  В одному випадку питання потребує проведення експертизи та вирішення у судовому порядку.

- 12,5 % або 4 письмових звернення надійшло щодо якості торговельного обслуговування в магазинах з реалізації продовольчих товарів. В ході розгляду звернень з суб’єктами господарювання та їх робітниками проведено роз’яснювальну роботу         щодо дотримання норм чинного законодавства, усунуто зазначені порушення, вимоги споживачів  задовільнено. 

- 6,2 % або 2 письмових звернення надійшло стосовно придбання мобільних телефонів неналежної якості або таких, що не влаштували заявників за споживчими властивостями. Вимоги споживачів не вдалося  задовольнити  у  зв’язку  з необхідністю врегулювання спірних питань у судовому  порядку.

Причинами, за якими не виявилося можливості вирішити спірні питання на користь споживачів відповідно до чинного законодавства, стало наступне:

-  необхідність  проведення експертизи товару – 7,7%;

            - необхідність звернення до організації, до компетенції якої належить розгляд поставлених у зверненнях питань та надання відповідних роз’яснень  –76,9 %;

            -  необхідність звернення до суду - 15,4%; 

Начальник управління економіки                                                                   Т.В. Оленєва